2012. május 30., szerda

Google Ügynökségi Nap, az információk tárháza

Szerző: Attila Somlovari

Május 25-én került megrendezésre a 2. Google ügynökségi nap. A résztvevőknek valóságos információhaddal kellett megküzdeni, hiszen az Online Úristen számos területen újított és további változtatásokra is készül a következő hetekben, hónapokban.

Lássuk szépen sorban!

Ügynökségek számára:

Júniustól csak az lehet tagja a programnak, aki:
Júniustól visszamenőleg az utolsó 3 hónapban aktivitást mutat- Igényelt kupont, felhasználta a kupont, rendezvényen volt, valamint rendelkezik MCC fiókkal, valamint még egy fontos információ: szeptembertől csak az az ügynökség igényelhet Adwords kuponokat, akik letették a szükséges Google Adwords vizsgákat.
És egy rossz hír a trükkösöknek: 2-3ár hete nem lehet már magyaroszági számlázási című fiókban külföldi Adwords kupont felhasználni, magyar fiókban csak a magyar ügynökségi központ által  kibocsátott kuponok használhatóak. (ebay forgalom drasztikusan csökken :)

Mobil:

Remek előadást láthattunk Arany Jánostól a mobiltelefonra történő optimalizálás fontosságáról. Ezt értem klasszikus értelemben, de a hirdetések optimalizálása sem elkerülhető ma már!


Néhány érdekes szám:

• 2011. vége: a felnőtt lakosság 85%-a használt mobiltelefont *
• A teljes használatban lévő mobilkészülék-állomány 10,8 millió db
• Az aktív okostelefonok száma: 2,5-2,6 millió készülék (ezek nem mindegyikét használják internetezésre)
• Az internetezésre is használt okostelefonok száma >1,5 millió db (2012.03) – Ipsos, GKIeNET, NRC
• Ebből csak az utóbbi két évben 1,5 millió darabot értékesítettek, ami az összes eladások közel 50%-a**
Magyar számok, 2012.

János arra is rávilágított, hogy a különböző eszközök más-más időben kerülnek a kezeink közé. Míg nappal a desktop gépeket részesítjük előnyben, addig az este folyamán akár a TV előtt is az ölünkben van a tablet, és így más-más eszközre célozva alapjaiban más hirdetéseket tudunk eljuttatni a felhasználókhoz, ráadásul jóval olcsóbban, mintha hagyományos eszközökön hirdetnénk.



Youtube:

Talán a legizgalmasabb előadást láthattuk, hiszen mindenkit érdekel, hogyan és mennyiért lehet hirdetni a márciusban hazánkba is beköszöntött Youtube.HU videomegosztó oldalon. Számos hirdetési lehetőség van az oldalon, és az eddig tapasztalatok alapján jóval olcsóbb, mint bármi más. 


Persze az is elképzelhető, hogy az enyhén hatásvadász előadás közepette épp számunkra értékesítették ezt a terméket. Az viszont elgondolkodtató, hogy hiába olcsóbb a márkaépítés a Youtube-on, ha naponta kapjuk a rokonainkat "dicsőítő" üzeneteket, hiszen a branding elég agresszív fajával találják szembe magukat a felhasználók. Megjegyzem felhasználó oldalról engem is kiráz a hideg tőle...

2012. május 8., kedd

A trükkös konverziókövetés profiknak

Szerző: Attila Somlovari

Az Adwords használatakor ideális esetben lehetőségünk van a konverzió mérésére. Ez lehet egy feliratkozás, ajánlatkérés, vagy akár webáruházban történő vásárlás is. Utóbbi esetben mindenképpen ajánlott a konverziókövetés integrálása a weboldalunkba, hiszen ennek az eszköznek köszönhetően tudjuk azt, hogy kulcsszavaink, hirdetéseink közül melyek azok, amelyek valójában ösztönzik az értékesítésünket.

Miután beillesztettük az oldalunk "ThankYou" oldalába a követőkódot, új oszlopok megjelenítésére van lehetőségünk az Adwordsben. Ezek a konverziókövetéshez kapcsolódó oszlopoknak alapvetően 2 fajtáját tudjuk beállítani, attól függően, hogy számunkra mely nyújt hasznos és pontos információt.

Konverzió - Kattintásonként egy: ezt akkor érdemes választanunk, ha olyan konverziót követünk, ahol a többszörös konvertálásnak nincs értelme. Ilyen lehet például, egy ajánlatkérés, vagy egy hírlevélre való feliratkozás, hiszen annak nincs hozzáadott értéka, ha egy lelkes olvasónk háromszor feliratkozik a hírlevelünkre.

Konverzió - Kattintásonként több: ez a beállítás kifejezetten ajánlott webshopok esetében, ahol egy felhasználó egy számítógépről akár több megrendelést is végrehajthat, így valós értéke van a többszöri konvertálásnak.

A konverziókövető kód generálásakor lehetőségünk van a vásárlás értékének megadására. Ezzel gyakorlatilag azt mondjuk, hogy a vásárlás nekünk (például) 1000Ft-ot hoz, és ebben az esetben "Teljes konv. érték" oszlop beállításakor látjuk, hogy hány Forintot hozott nekünk egy adott kampány/hirdetéscsoport/kulcsszó vagy hirdetés. Ez a megoldás szép és jó, de mi van akkor, ha mi nem 1000ft-ot keresünk minden egyes terméken? Ebben az esetben ez a beállítás számunkra hasztalan, hiszen falsh eredményt mutatna, de!

Van rá megoldás!
Ha a konverziókövető kódban elhelyezett általunk megadott értéket megkeressük és a helyére a vásárlási végösszeget adjuk vissza, akkor az Adwordsben is a valós vásárlási eredményt látjuk. Miért jó ez?
Így nem fordulhat elő velünk, hogy esetleg rosszul optimalizálunk csak a konverziók számára hagyatkozva, mivel könnyen előfordulhat, hogy 10 konverziót hozó kulcsszó konverziós értéke töredéke annak, ami  nekünk megéri, vagy kielégítő, míg egy másik 1-2 konverziót hozó kulcsszó konverziós értéke sokszorosa a ráfordított összegnek.

Sőt!
Ha a webáruházunkban fel vannak töltve a termékek beszerzési árai, akkor a teljes eladási árból kivonhatjuk a teljes beszerzési árat és ezt feltöltve egyből láthatjuk az Adwordsben a megtérülést is. Ennek a megoldásnak köszönhetően pillanatok alatt számolható a megtérülési ráta (ROI) is, és valós értékkel tudunk optimalizálni.

Búcsúzóul egy kép, hogy mely három értékről van szó, amit keresnünk és változtatnunk kell a konverziókövető kódban: