2012. június 15., péntek

Azok a szemét referenciák

Szerző: Attila Somlovari

A bejegyzés címe lehetett volna "Azok a szemét konkurenciák" is. 

Hajmeresztő milyen írásokkal találkozik az ember, amikor olvassa egyes (anti)marketing ügynökségek és állítólagos (anti)szakemberek weboldalát. Újra előjönnek azok a bizonyos homlokcsapkodások és hangos nevetések, anyázások...

Mazsolázzunk szépen történeteket, mivel vezetik meg a kontárok a hozzá nem értőket:

Közösségi média: Level 1


Kedves jövendőbeli ügyfelem a tárgyalások alatt épp arról tart előadást, hogy az ő nemzetközi vállalkozása egy világhírű brand. Ez így is van. Havonta sok-sok 100eFt-ot költenek itt, Magyarországon online marketingre, köztük közösségi médiára. Futtatnak ppc kampányokat, megjelennek a Youtube-on, SEOznak, márkát építenek, ahogyan ennek lennie kell.
Mikor részleteiben próbálom megérteni, nem túl szakszerű magyarázatát, hogy miért is vannak annyira megelégedve régi partnerükkel, kiderül, hogy bizalmuk azért végtelen, hiszen a 200-ról 2-3 hónap alatt 1200-ra emelték Facebook rajongóiknak számát.

Kérdezném, hogy egy X-százmilliós vállalkozásnak tényleg nincs annyi sütnivalója, hogy amikor hónapokon át milliókat fizetnek ki online marketingre és annak egy izmos részét Facebook kommunikációra és hirdetésekre, ne sírják el magukat attól az eredménytől és ne rúgják ki azonnal a partner ügynökséget pont azért, amiről úgy beszélnek, mint a legnagyobb eredményükről, megelégedésükre?! 
Remélem olvassák, itt súgok nekik 1000 rajongót 20.000Ft-ért lehet szerezni pillanatok alatt. Nem kerül milliókba és hónapokba!

Keresőoptimalizálás: Level 2


Kedvenceim közé tartozik, amikor egy vállalkozás képernyő mentésekkel demonstrálja, hogy milyen szuper eredményeket ért el egy honlap keresőoptimalizálás folytán. 
Mutatok egy madárkát:


Ez miért nem igaz? 
A Google nézi az egyéni preferenciákat a sütikből, vagy ha esetleg van Google fiókunk, legyen szó pl.: gmailről, akkor a nagytestvér már társítani is tudja ezeket a preferenciákat egy személyhez és ezeket figyelembe véve rendezi a találati listák eredményét. Magyarul miről van szó? Ha egy oldalt gyakran látogatunk, akkor az az oldal a Google szerint fontos számunkra, így a találati listán előre rendezi.
És egy oldalt ki látogat gyakran? Az aki dolgozik vele, és a tulajdonos. Tehát ez nem más, mint a rendszer kihasználása a megrendelő megtévesztésére. (ilyen esetekben keresőmotor független elemző szoftverek használata javasol, hogy megtudjuk melyik kulcsszóra hányadikak vagyunk egy adott keresőben)
Javaslat: Mindig kérjünk segítséget, ha olyasmibe vágjuk a fejszénket, amihez nem nagyon értünk.

Google Adwords: Level 3


Hajhullatós olyat olvasni, ami velejében eltér a felelősségteljes munkavégzéstől, pláne akkor, amikor mások pénzével játszunk! Íme:



Miről is van itt szó? 
Adjál nekem sok pénzt egyszerre oda, csinálok neked valamit, aztán elengedem a kezed és mehetsz Isten hírével! Persze az, hogy mit is csináltam majd csak később derül ki. Lehet, hogy jobb lett a kampányod, lehet hogy rosszabb, lehet Te, mint a megrendelő teljesen mást akartál valójában, de ez mind csak hetekkel később derül ki, amikor én már költöm a pénzed!

Na mi ilyet nem csinálunk. Mi nem kérünk el 2 hirdetéscsoport létrehozásáért 150e Ft-ot, és a kezdeti lépések után is vállaljuk a felelősséget a munkánkért. Ha valamin még lehet változtatni (annál is inkább mert az optimalizálás állandó folyamat, nincs olyan, hogy tökéletes most már), akkor azt megtesszük, szakmai segítséget és tanácsadást nyújtunk ameddig a megrendelőnk ezt kívánja. 

Tehát a kettő között a különbség:

a, sok pénz egyszeri kiadása, úgy, hogy nem tudjuk milyen eredménye lesz a munkának 
b, kevés pénz kiadása, állandó felügyelet, önálló optimalizálás és felelősségvállalás, támogatás, tanácsadás minimális havidíjért, és a megrendelő még olcsóbb reklámköltségéért
/Itt bemutatunk egy referenciát, ahol kiderül, mégis van értelme az állandó felügyeletnek/

Magyarországon tényleg nincsen párja az arcátlanságnak! :(

Ha már referenciát teszel ki a honlapodra, akkor az ilyen leírás sokkal hasznosabb: PPC Média Referenciák