2012. szeptember 11., kedd

Google Ügynökségi nap - Mi lesz a kuponnal?

Szerző: Attila Somlovari

Ahogyan beharangoztuk már korábban, ebben a hónapban is elmentünk a Google Ügynökségi napjára, ahol az eddigiekhez képest még több hasznos online információt tudtunk beszerezni a legnagyobb Gúglerektől. Nem is szaporítom tovább a karaktereket, lássuk miről is volt szó, had tanuljon a nagyérdemű!

Ügynökségek:
Teljesen átalakítja Google az ügynökségei rendszerét. Ezentúl többet, jobban kell teljesítenünk nekünk, partnereknek, hogy megfelelő oktatást és támogatást kapjunk. Ami itt igazából titeket érinthet, az az, hogy a megint szigorítják a kuponok igénylését és használatát. Nemsokára nem lesz ingyen kupon az ügyfeleknek, hanem a mottó: Az első 5000Ft, most 20-at ér! Tehát a kupon csak 5000 forint feltöltés után lesz aktiválható, mert az eddig kiosztott kuponok szinte alig hoztak bevételt a kupon feltöltés után. 

Google és Adwords adatok:
A helyi populáció 74% használja az internetet, 61%-a naponta. Egy átlagos magyar internetfelhasználó 59 órát tölt egy hónapban az internet előtt és 2698 oldalt tekint meg. - Ezek az adatok azért kerültek kihirdetésre, hogy demonstrálják, hogy a Magyarok milyen sok időt töltenek el kockulva, más országokhoz képest. Igen, a régió élvonalába tartozunk, tehát bemutatták, milyen nagyon érdemes minket célozni online hirdetésekkel. 

Demográfia:
Az online populáció 8%-a 15-17 éves, 34%-a 18-29, 23%-a 30-39, 17%-a 40-49, 12%-a 50-59 és 5% körüli a 60+ korosztály. Ez gondolom bemelegítő volt hiszen itt mondták el, hogy már demográfiára is tudunk célozni Adwordsben, hiszen most minden Google alkalmazás regisztrációjához kell évszám, és ott a Google+ is, ...stb. Akiről nem tudják a születési évét, azt a böngészési minták alapján 80-90%-osan be tudják azonosítani. Wáowow!

Online piac:
Magyarországon brutálisan csökkennek a marketing kiadások. Kivétel persze az online költekezés, hiszen ez még mindig növekszik, és itt is a húzóág a SEM-PPC, azaz a keresőhirdetések. Ez nem is csoda, hiszen MA az egyetlen olyan hirdetési forma, ahol az érdeklődés 100%-os, ennél jobban megtérülő, konvertáló hirdetésformát még nem találtak fel. Max. a szórólapozás :D

És a mai adag végén a beharangozott CTR növelés 3 lépése:

1, Hozz létre egy Google+ oldalt és ellenőriztesd
    Tedd az URL-ed a G+ oldalad "about" részébe.
    Szólj a Google-nek, hogy ellenőrizzék azt!
2, Engedélyezd a közösségi bővítményeket az Adwordsben
   A +1-ek a hirdetésekben 5-10%-os CTR növekedést hoznak. (Nem Százalékpontos, csak százalékos)

3, Add hozzá a G+ gombot a site-hoz
    A top oldalaknál 38%-al növelte a követők számát.

Ha minden megvan, akkor egyrészt mindenhol meg fog jelenni, hogy milyen sok követőd van, ami ugye a bizalmat növeli, másrészt egy ellenőrzött Google+ oldal megjelenik brand keresésekkor az organikus találati elemeknél, ráadásul jobb oldalon igen nagy területen.

Mára ennyi, hamarosan új infókat szállítunk.

Ha kérdésetek volna írjatok akár kommentet, akár itt: PPC Média kapcsolat :)