2013. január 30., szerda

Visszanyal a fagyi, avagy kontár SEO a köbön

Szerző: Attila Somlovari

Új kollégámnak magyarázva az 50-70 oldalas SEO auditálást lépésről-lépésre eljutottunk a tartalom duplikációhoz:
Nem jó, mert ha lopod a tartalmat akkor ezt tudja a Google és sosem fogsz rangsoroláskor komolyabb eredményeket elérni, ha viszont Te állítod elő a szöveget, akkor se tedd ki sok aloldalra, bár a Google álláspontja szerint ne aggódjunk, a duplikáció miatt, ha a webhelyen belül van az!

Mi történik lopott tartalom esetén? Miért nem érünk el eredményt?
A Google mikor beindexeli a weboldalunkat, mindent elment róla. Mi van rajta, mikor találta meg azt a bizonyos tartalmat...stb. Ha később a Google máshol, egy másik weboldalon is megtalálja ugyanazt a tartalmat, akkor Ő pontosan tudja, hogy az nem eredeti, hiszen korábban már megtalálta azt. És mivel egy kereséskor törekszik arra, hogy releváns és változatos tartalmat adjon a felhasználónak, így minden szerinte jó találatból egyet fog kilistázni, mégpedig okosan az eredetit.

Ilyen duplikáció ellenőrzésére van egy egyszerű megoldás:
A böngészőbe beírva a http://www.copyscape.com weboldalon csak megadjuk a domain nevet máris látjuk, hogy a rajta lévő szöveg hol szerepel még. 
...szóval épp házon belüli példával ékeskedve leellenőriztük a saját www.ppcmedia.hu weboldalunkat és csodát láttunk:


Kedves konkurenciánk, aki épp keresőoptimalizálási szolgáltatásokat nyújt többek között, láthatóan lenyúlta azt a tartalmat, amit jómagam írtam néhány hónapja. Gyorsan kattintsunk oda, nézzük meg mi is ez:



Nini a nyitólapom, azannnyjja, hirtelen összeomlás a szakmai-erkölcsi sokk miatt, majd elkezdem elemezni a szitut:
1, Kezdő szegény, nem tudja, hogy miről szól a tartalomduplikáció 
2, Kontár és nem tudja a kötelező felét sem
2, Lusta, hm, ez szégyen. De lehet ez a három mind egyszerre. Na nézzük csak, hátha a többi tartalmát sem ő maga írta:



Anyám, van itt minden, Google súgó, Wikipédia, más oldalak... Ajjaj, a dühöm kezd korbácsolódni! -mert ha a Gizike dísznövénykertészetének ritka ázsiai tulipánok függőleges metszéstechnikájának szakszövegét lopja le valaki saját tulipános blogjába, aki nem is hallott duplikációról, azt mondom, OKÉ! na de pont egy Online Marketinges szakember ollózza össze oldalát?! Pfú, sajnos nagyon hígulunk, romlik a minőség.

Agyaljunk, mit lehet tenni?
1, írjak nekik? ejnye, csúnyabácsi, szedd le de tüstént... - ugyan, hagyjuk már
2, hívjam fel? - nem lennék barátságos, inkább különlegesen cifrán beszélnék vele
3, - különben meg a képet is lelopta? vagy arra is lusta volt, hogy lementse és csak linkelte? - BIZONYÁM - Opá-Opá-láma-sztájl

Ötlet: változtassuk meg a képet a mi oldalunkon, de ügyeljünk arra, hogy az általa linkelt néven fusson továbbra is, így a kép tartalma változik az ő oldalán, én meg a sajátomon az eredeti képet más néven mentem el és linkelem be a kezdőlapomban.

Eredmény: Ingyen reklám =)


Köszönöm szépen az ingyenes, általam menedzselhető reklámfelületet a weboldalon, nagyon jól szórakozok, de azért belül az is jól esik, hogy már annyi ideje fut így az oldal, hogy publikálhatom a cikket, mert a lelkem elégtételt kapott. Valamint nagyon hálás vagyok, hogy szakmailag elismeri tehetségem és hozzám jött lopni.

Egyébként ha rákattintunk a cikkre, még jobban néz ki: :)


Peace & love

Frissítés:
Még egy érdekesség:



Ennek a logónak A Google harmadik felekre vonatkozó szabályzata alapján kattinthatónak kell lennie, ha weboldalba ágyazzuk és olyan helyre kell vinnie, ahol a Google igazolja, hogy használhatja ezt a logót: többszörös vizsgát tettek, és aktívan 10.000USD költés felett kezelnek kampányokat.

A mi igazolásunk így néz ki: (Kattints rá)



Az övéké vajon kattintható??